Podcast: Sådan får du din bog i medierne
Du har skrevet den og skal udgive bogen, men det er ikke nok … du vil også gerne have nogle læsere.
Selv hvis du udgiver på forlag og har pr hjælp, er det godt at involvere sig i processen med at få sin bog i medierne.
Det taler jeg med den skønne forfatter Anne Zenon fra HistorieAgenten om.
Vi deler erfaringer.
Du skal faktisk aldrig tænke i salg, siger Anne. Men i historier.
En lettelse og sjovere kreativ udfordring, ikke?
Og en anden god nyhed – det er aldrig for sent at gøre opmærksom på din bog.
Du kan lytte til Forfatterhjørnet på alle podcast apps.
Få din bog i medierne
Vi kommer ind på:
✔ Hvornår er det optimalt at starte med at gøre opmærksom på din bog?
✔ Fordelen ved at involvere sig i synligheden af ens bog – selvom du evt. er på forlag
✔ Hvordan kan det være en fordel at tænke synlighed med fokus på historiefortælling fremfor i salg
✔ Find din stemme og find ud af, hvad du gerne vil være ‘kendt’ for
✔ At målrette pressemeddelelsen forskelligt afhængigt af medie
✔ Hvordan du kan overveje, hvilke historier – ud fra bogens tema eller din personlige berøring med emnet – det kan være værd at tilbyde til journalister
✔ At det aldrig er for sent at gøre opmærksom på din bog – du skal bare tænke lidt alternativt
✔ Og så er der spørgsmål til sidst, som måske er nogle, som du også sidder og tumler med.
God lytning
Jeg håber episoden kan hjælpe dig med at få din bog i medierne.
Kh Charlotte
Læs mere: Anne Zenons virksomhed HistorieAgenten Anne Zenons forfatterskab: Ikke noget at tale om Der er nogen der siger Rejsen efter en helt
Lyt til episoden med Anne Zenon fra HistorieAgenten her:
Læs også dette indlæg om lektørudtalelse: